Veelgestelde vragen

Om een account te hebben op Stand-By-Me, moet u eerst registreren. Dit kan met de registratieknop op de website. Deze knop opent een pop-upscherm waarin u een e-mailadres en paswoord voor uw nieuwe account kiest, waarna u uw overige informatie invoert in de volgende pop-upschermen.

Hierna krijgt u een bevestigingsmail ter controle dat u het echt bent. Nadat u op de link in de mail hebt geklikt om uw e-mailadres te bevestigen, wordt u doorgestuurd naar Stand-By-Me en bent u klaar om te beginnen met uw installatie registratie.

Als u inlogt met een socialemedia-account (Facebook, LinkedIn, Twitter), dan moet u uw e-mailadres niet bevestigen. Na de registratieprocedure in de pop-upschermen moet u dan wel een keer aanmelden.

Na de inbedrijfstelling van uw systeem zal de erkende Daikin Professional (installateur) uw systeem opladen in Stand by Me. Na de pre-registratie door uw installateur kunt u met de inbedrijfstellingscode de registratie van uw systeem voltooien. Dit kan tot 6 maanden na de inbedrijfstelling.

Om de warmtepomp of airconditioning in topvorm te behouden is periodiek onderhoud benodigd. Het werkelijke onderhoud is afhankelijk van de intensiteit van het gebruik alsmede van de opstelplaats van het toestel. De minimale termijn voor behoud van uw (aanvullende) garantie welke Daikin hanteert is 1x per twee jaar.

De garantie op installatie start bij de levering van het systeem aan uw installateur en bedraagt standaard 2 jaar voor verwarming en 5 jaar voor airconditioning. Als uw verwarmingssysteem geregistreerd is in Stand By Me, dan ontvangt u aanvullende garantie tot 5 jaar en zal de garantie pas ingaan vanaf de inbedrijfstellingsdatum. Deze garantie geldt voor onderdelen uitsluitend voor garantiegevallen met betrekking tot uw Daikin installatie. Daarnaast kunt u ook tegen betaling uw garantie verlengen tot 10 jaar!

Daikin verleent haar installateurs garantie op onderdelen. Installateurs verlenen op hun beurt eindgebruikers garantie op onderdelen en/of arbeidsloon. Vaak wordt dit laatste in een onderhoudscontract tussen installateur/onderhoudspartij en eindgebruiker afgesproken.

Parallel geïmporteerde units kunnen niet worden geregistreerd in de StandByMe portal van Daikin Nederland. De eventuele garantieclaim moet worden geregeld in het land van herkomst van de units. De installateur is wettelijk verplicht om de eindgebruiker van een goed en deugdelijk product te voorzien; dat staat los van de garantie-afspraak tussen Daikin Nederland en de installateur.