Veelgestelde vragen

Als je het wachtwoord van jouw Daikin-ID bent vergeten, klik dan op de link 'Wachtwoord vergeten' op het inlogscherm.

Vul op het volgende scherm jouw e-mailadres in en je ontvangt een e-mail met daarin een link om jouw wachtwoord te resetten. Klik op de link in de e-mail om een nieuw wachtwoord in te stellen. Heb je geen e-mail ontvangen? Controleer dan ook de spamfolder.

Een Daikin-ID is je gebruikersaccount om in te loggen op Daikin-applicaties zoals Stand By Me en de ONECTA app. Het Daikin-ID bestaat uit de combinatie van het door jou opgegeven e-mailadres en wachtwoord.

Dit is een installateur die voldoende opleidingen bij Daikin heeft gevolgd en heeft aangetoond dat hij in staat is om correcte inbedrijfstellingen, reparaties en onderhoud uit te voeren.

Je kunt jouw installatie registreren tot 6 maanden na de inbedrijfstelling via het platform Stand By Me of de ONECTA app.

Is de inbedrijfstelling langer dan 6 maanden geleden? Geen probleem, je kunt de installatie alsnog registreren. Houd er wel rekening mee dat je dan alleen recht hebt op de standaardgarantie voor jouw Daikin-installatie: 5 jaar voor airconditioning en 3 jaar voor warmtepompen. Je kunt nog steeds gebruikmaken van de andere voordelen van Daikin Stand By Me.

Geen probleem, je kunt de registratie ook nog na 6 maanden na inbedrijfstelling afronden. Houd er wel rekening mee dat je dan alleen recht hebt op de standaardgarantie voor jouw Daikin installatie: 5 jaar voor airconditioning en 3 jaar voor warmtepompen. Je kunt nog steeds gebruikmaken van de andere voordelen van Daikin Stand by Me.

Je ontvangt de inbedrijfstellingscode wanneer de installateur jouw installatie registreert in Stand By Me. De bevestiging ontvang je op het e-mail adres welke bekend is bij je installateur. Controleer ook de spamfolder. Heb je geen e-mail ontvangen? Neem dan contact op met jouw Daikin installateur.

De verlengde garantie op onderdelen na registratie is van toepassing op installaties die vanaf 1 mei 2022 zijn geregistreerd. Vanaf deze datum geldt het vernieuwde verlengde garantiebeleid van Daikin bij registratie.

In Nederland zijn arbeidskosten niet standaard inbegrepen in de verlengde garantie via Stand By Me. De verlengde garantie dekt uitsluitend onderdelen.

Wil je de garantie uitbreiden tot bijvoorbeeld 10 jaar onderdelen, dan kun je hiervoor contact opnemen met je installateur of servicepartner. Zij kunnen je informeren over de mogelijkheden en eventuele aanvullende serviceovereenkomsten.

Na het voltooien van de registratie is het niet meer mogelijk om zelf aanpassingen te doen.
Wil je toch nog een aanpassing doen of een binnen-unit of WLAN toevoegen?
Geen probleem — wij helpen je graag verder.

Stuur ons in dat geval de volgende gegevens:
- Het type en serienummer van de unit
- Of het WLAN-nummer
- Bij voorkeur een foto van het typeplaatje

Onze Consumentenlijn kan deze informatie verwerken in Stand By Me, mits het gaat om een geldige combinatie van binnen- en buitendelen.
Deze zijn op kantooruren te bereiken via: aangenaam@daikin.nl of 088- 324 54 21

Deze kun je terugvinden in de Onecta-app. Volg hiervoor de volgende stappen:

1- Open de Onecta-app en log in.
2- Ga via de startpagina naar 'meer' (rechtsonder, drie streepjes).
3- Kies 'Units'
4- Tik op het pijltje naar rechts om de lijst met gekoppelde units te openen
5- Selecteer het juist toestel
6- Je ziet nu de bediening en een tabblad 'hardware'
7- Onder 'hardware' vindt u de WLAN-adapter. Klik opnieuw op het pijltje naar rechts.
8- Je ziet nu het serienumer en de modelnaam van de adapter.

Als het niet lukt om de adapter hiermee zelf te registreren, kun je contact opnemen met onze Consumentenlijn. Zij helpen je graag verder. Zorg ervoor dat je het typenummer en serienummer van de units bij de hand hebt, zodat je sneller geholpen kunt worden.
Zij zijn op kantooruren te bereiken via: aangenaam@daikin.nl of 088- 324 54 21

De meeste gegevens kun je zelf aanpassen via het Daikin Stand By Me-platform:

1- Log in op je account via standbyme.daikin.nl.
2- Ga naar je profielinstellingen.
3- Pas daar de persoonlijke gegevens aan, zoals naam, adres of telefoonnummer.

Let op: je e-mailadres kun je niet zelf wijzigen. Wil je dit aanpassen? Stuur dan een e-mail naar aangenaam@daikin.nl met:
· Je oude e-mailadres.
· Je nieuwe e-mailadres.
· Vermeld dat het gaat om een wijziging van je Stand By Me-account.

De meeste gegevens kun je zelf aanpassen via het Daikin Stand By Me-platform:

1- Log in op je account via standbyme.daikin.nl.
2- Ga naar Geïnstalleerde producten en klik op ‘Bekijk dit systeem’.
3- Hier zie je onder de contactgegevens van je huidige installateur de optie ‘Wijzig partner’.
4- Kies je nieuwe installateur uit de lijst en bevestig deze aanpassing onderaan de pagina.